Studeren met een functiebeperking: Resultaten van een onderzoek onder eerstejaarsstudenten

samenvatting

Hoewel bekend is dat studenten met een functiebeperking belemmeringen ondervinden in het hoger onderwijs, is nog onbekend wat de oorzaken hiervoor zijn en hoeveel studenten met een functiebeperking daadwerkelijk hulp nodig hebben. In het huidige rapport doen we verslag van een onderzoek dat hier op in gaat. Het rapport presenteert de resultaten van de eerste meting in het onderzoek naar Studeren met een functiebeperking dat wordt uitgevoerd door de onderzoeksinstituten Risbo en SEOR van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Er zijn drie onderzoeksdelen: 1. Functiebeperking naar diverse kenmerken; 2. Maatregelingen van de instellingen en 3. Antwoord op onderzoeksvragen en aanbevelingen.

typepublicatie
jaar2009
verantwoordelijkeSabine Severiens ... [et al.]
organisatieMinisterie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
plaatsDen Haag
instellingMinisterie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
pagina's378 p.
publicatievormBrochure
trefwoordenhoger onderwijs ; gehandicapten ; statistiek
themaonderwijs
publicatiestuderen_functiebeperking.pdf
datum invoer23-12-2009