Scholing en arbeidsintegratie van Wajongers met ernstige scholingsbelemmeringen: volumeontwikkeling en effectiviteit
samenvatting
In opdracht van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft TNO een onderzoek uitgevoerd naar de scholings- en re-integratiemogelijkheden van Wajongers met een perspectief op arbeid. Dit rapport is als volgt opgebouwd. In hoofdstuk 2 wordt een raming gegeven van het aantal Wajongers dat de komende jaren bij de REA-scholingsinstituten een traject zal volgen op grond van de Subsidieregeling. In hoofdstuk 3 wordt de scholings- en re-integratiemogelijkheden die er voor de doelgroep bestaan buiten de vijf REA-scholingsinstituten geïnventariseerd. In hoofdstuk 4 wordt nader ingegeaan op de kosteneffectiviteit van de REA-scholingsinstituten in vergelijking met alternatieve voorzieningen. In de conclusie zullen wij op grond van de onderzoeksresultaten een antwoord formuleren op de kernvraag en de daaruit vloeiende onderzoeksvragen.
type | publicatie |
jaar | 2008 |
verantwoordelijke | Joost van Genabeek ; Saskia Andriessen ; Daan Ooms ; Bruno Fermin ; Mike Klerkx |
organisatie | TNO Kwaliteit van Leven |
plaats | Hoofddorp |
instelling | TNO Kwaliteit van Leven |
pagina's | 46 p. |
publicatievorm | Onderzoek |
doelgroep | Wajongeren |
trefwoorden | Wajong ; onderwijs ; arbeidsintegratie ; ontwikkelingspsychologie |
thema | Wajongeren en zijn sociale omgeving |
publicatie | scholing_en_arbeidsintegratie.pdf |
referentie nummer | 292 |
datum invoer | 06-01-2010 |