Over de grenzen van de leerkracht: Passend onderwijs in de praktijk

samenvatting

In aanvulling op de gebruikelijke wetenschappelijke evaluaties van de ECPO is bij deze publicatie gekozen voor een journalistieke verkenning om een groter lezerspubliek te bereiken. De berekening neemt de lezer mee langs basis- en middelbare scholen, waar gesproken wordt met leerkrachten, interne begeleiders, zorgco√∂rdinatoren en directeuren. Zij vertellen over hun ervaringen met zorgleerlingen en doen uit doeken in hoeverre beleid en praktijk op elkaar passen. Tevens komen, voor een wat meer beschouwende blik, buitenschoolse deskundigen aan het woord, zoals co√∂rdinatoren van samenwerkingsverbanden, onderwijsadviseurs en wetenschappers. 

De indeling van deze publicatie is simpel. Hoofdstuk 2 vertelt het verhaal van het basisonderwijs. Hoofdstuk 3 is een zoektocht door het voortgezet onderwijs. De publicatie sluit af met enkele concluderende observaties.

typepublicatie
jaar2011
verantwoordelijkeJelle van der Meer
organisatieECPO
plaatsDen Haag
instellingECPO
pagina's112 p.
publicatievormVerkenning
trefwoordenpassend onderwijs ; verwachtingen ; leerkrachten ; directeuren ; basisonderwijs ; voortgezet onderwijs
themaonderwijs
publicatieover_de_grenzen_leerkracht.pdf
datum invoer23-09-2011