Cocreatief ondernemen: Kansen voor zorg en welzijn

samenvatting

Samen met iedereen die ermee te maken heeft wensen en knelpunten in kaart brengen. Innovatieve ideeën laten opborrelen. Met elkaar oplossingen bedenken en actie indernemen. Dat is de kern van cocreatie. In deze brochure belichten we een aantal bekende cocreatiemethoden, zoals cultural probes/empathisch ontwerpen, users as designers en social media en crowd sourcing. De kracht van deze methoden zit 'm in de toegankelijkheid: er is slechts een tijdelijke inspanning of investering voor nodig, waardoor ze goed zijn in te passen in het dagelijks leven van mensen. Ze brengen verrassende informatie boven tafel doordat ze meer gericht zijn op ervaringen en gevoelens (cultural probes), aansluiten bij nieuwe manieren van communiceren (sociale media) en een groter bereik hebben (crowd sourcing). Met voorbeelden uit de praktijk laten we zien wat cocreatie kan betekenen voor de sector zorg en welzijn

typepublicatie
jaar2011
verantwoordelijkeAnne Lucassen ; Marjoke Verschelling ; Karin Sok ; Theo Royers ; Wilma Ritzen
organisatieMovisie ; Vilans
plaatsUtrecht
instellingMovisie
pagina's20 p.
publicatievormBrochure
trefwoordencocreatie ; innovatie ; org en welzijn
themaintermediairs
publicatiecocreatief_ondernemen.pdf
datum invoer04-10-2011