WGA (80-100) en werken

Bert de Groot 20-08-2019 11:57 X Ongepaste reactie? Waarschuw onze moderator

Graag zou ik het UWV Webcare Team en/of een ieder ander die een antwoord heeft het volgende voor willen leggen.
Sinds lange tijd heb ik een WGA (80-100) uitkering. Aangezien ik zo graag weer wilde gaan werken heb ik de stap genomen om 24 uur per week betaald werk te gaan doen.
Die 24 uur per week maakte mij niets uit, ik stapte over alles heen, zo graag wilde ik weer!!
En toegegeven ik heb mezelf hierbij overschat. Het lukt me gewoon niet, helaas.

Ik heb me ziek moeten melden en mijn werkgever denkt nu mee over e.e.a.

Verder heb ik een arbeidsovereenkomst van een jaar en mijn proeftijd is voorbij.

Tenslotte heb ik contact opgenomen met het UWV wat te doen en die zeiden dat ik twee formulieren in moest vullen 'Wijziging doorgeven over uw gezondeid' en 'Vragen over uw gezondheid'. Naar mijn idee gaan deze formulieren niet over hetgeen wat voor mij van toepassing is, maar ik kan ernaast zitten.

Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen en hoe e.e.a. verder gaat verlopen?

Alvast hartelijk bedankt voor het antwoord.

Beste Bert,

Ik vraag UWV webcare om een reactie. Het lijkt mij wel dat u de juiste formulieren hebt. U bent weer gaan werken omdat uw gezondheid het weer toeliet deze stap te zetten. Het is vervelend dat het nu niet goed lukt, maar het betekent dat u in ieder geval vindt dat het niet lukt door uw gezondheid. Op basis hiervan kan UWV ook beslissen hoe en wat verder.

Heeft u, toen u ging werken, contact gehad met een arbeidsdeskundige of een werkcoach? Die zou u ook kunnen benaderen en hij/zij kan u aangeven wat de verdere concrete stappen zijn.

Misschien is het nog wel mogelijk enige uren te werken, of op een andere manier of aangepast. Misschien heeft u daar zelf ook idee├źn over? Ook dat kunt u met UWV (en werkgever) bespreken.

Kunt u hier verder mee?
vriendelijke groet,
Peter

UWV Webcare 22-08-2019 14:05 X Ongepaste reactie? Waarschuw onze moderator

Hallo Bert,

Goed dat je uitzoekt wat er geregeld moet worden na de ziekmelding bij je werkgever.

Mooi dat je geprobeerd hebt om te werken, maar natuurlijk moet dat niet ten koste gaan van je gezondheid.

Gaat je ziekmelding over dezelfde klachten als waarvoor je de WIA-uitkering ontvangt? Dan willen wij inderdaad graag beide formulieren ontvangen. Hier vind je meer info.

Nadat wij beide ingevulde formulieren hebben ontvangen, gaan we kijken of we genoeg gegevens hebben om je situatie opnieuw te beoordelen. Wij laten via een brief aan je weten, als er meer informatie nodig is.

Als de gegevens compleet zijn, dan beoordelen we of deze verandering in je situatie gevolgen heeft voor je uitkering. Als het om dezelfde klachten gaat, kan het bijvoorbeeld zijn dat je weer een (volledige) WIA-uitkering terugvalt. Uiteraard ontvang je van ons de beslissing per post.

Verder sluit ik me graag aan bij het advies van Peter. Als je overleg wilt over hoe nu verder met werk en re-integratie, kun je contact opnemen met je arbeidsdeskundige. Dit kan via een bericht in je Werkmap op werk.nl of telefonisch.

Ik wens je sterkte!

Met vriendelijke groet,
Nelleke
UWV Webcareteam